پاورپوینت زندگینامه ناصر خسرو قبادیانی
- موضوع : زبان و ادبیات فارسی
- فرمت اصلی فایل : ppt
- تعداد صفحات : 30
- حجم فایل: 1.32 mb
شعر ناصرخسرو
شعرهای ناصرخسرو در سبک خراسانی سروده شده است، سبکی که شاعران بزرگی مانند رودکی، عنصری و مسعود سعد سلمان به آن شیوه شعر سرودهاند. البته، شعر او روانی و انسجام شعر عنصری و مسعود سعد سلمان را ندارد، چرا که او بیش از آن که شاعر باشد، اندیشمندی است که باورهای خود را در چارچوب شعر ریخته است. شاید او را بتوانیم نخستین اندیشمندی بدانیم که باورهای دینی، اجتماعی و سیاسی خود را به زبان شعر بیان کرده است.
در دیوان او سوای ستایش بزرگان دین و خلیفههای فاطمی از ستایش دیگران، وصف معشوق و دلبستگیهای زندگی چیزی نمیبینیم و حتی وصف طبیعت نیز بسیار اندک است. هر چه هست پند و اندرز و روشنگری است. گاهی نیز دانشهای زمان خود از فلسفه، پزشکی، اخترشناسی و شگفتیهای آفرینش را در قصیدههای خود جای میدهد تا از این راه خواننده را به فکر کردن وادارد و باورهای خود را اثبات کند.
ناصرخسرو شعرهای خود را در قالب قصیده گفته و از غزل گریزان است. او بارها از غزلسرایان روزگار خود انتقاد کرده است، چرا که بر این باور بود در زمانی که مفهوم عرفانی عشق از درون تهی میشود و آنجا که دل و عشق را با سیم و زر معامله میکنند، چه جای آن است که عاشق رنج و سختی دوری را تحمل کند:
جز سخن من ز دل عاقلان مشکل و مبهم را نارد زوال
خیره نکردهست دلم را چنین نه غم هجران و نه شوق وصال
نظم نگیرد به دلم در غزل راه نگیرد به دلم در غزال
از چو منی صید نیابد هوا زشت بود شیر، شکار شگال
نیست هوا را به دلم در، مقر نیست مرا نیز به گردش، مجال
فهرست مطالب :
مقدمه
سال شمار زندگی ناصر خسرو
نگارش های ناصر خسرو
شعر ناصر خسرو
ناصر خسرودر نگاه اندیشمندان
منابع
همکاری در فروش فایل چگونه است؟
بازاریابی آنلاین و همکاری در فروش فایل دانلودی، یکی از روش های قطعی و تضمینی برای کسب درآمد از اینترنت در ایران است. زیرا علاوه بر اینکه می توان بدون هیچ سرمایه ای به کسب درآمد از اینترنت پرداخت، تنوع محصولات ارائه شده بسیار زیاد است و میزان رقابت برای جذب مشتری، از سایر محصولات کمتر است.
محصولاتی که در همکاری در فروش فایل ارائه می شوند می توانند شامل انواع فایل های قابل دانلود و فایل های دیجیتالی باشند که تولیدکننده براساس تخصص خود به تهیه و تولید این نوع فایل ها اقدام می کند و بازاریاب نیز از طریق سایت ها، وبلاگ ها، شبکه های اجتماعی و سایر بسترهای اینترنتی که در اختیار دارد، به تبلیغ این محصولات پرداخته و برای آنها مشتری جذب می کند.
- ۰۰/۰۹/۰۴